"Скут-довгожитель": підказки райдерам
Вічних скутов не буває, а у самокатів за 50 або 500 баксів можуть виникати однакові проблеми. Ми зробили для вас добірку порад по догляду за трюковим самокатом, які допоможуть продовжити йому життя.
Чистота — запорука здоров'я!
Мало хто отримує задоволення від миття двоколісних друзів, але робити це вкрай важливо. Катання на екстремальні самокаті в сльотаву погоду згубно позначається на багатьох компонентах, але хто слідує цим рекомендаціям? Тому після «брудної» катки помийте свого улюбленця, і якщо робити це кожен раз, робочий процес буде віднімати 5-10 хвилин.
Знаряддя праці: вода, губка, суха чиста ганчірка. Протріть вологою губкою кермо, деку і колеса скута. Доведеться трохи попотіти, щоб прибрати забруднення навколо стікерів і наждаку. Після видаліть залишилася вологу сухою ганчіркою — це вбереже запчастини від появи іржі.
Під час банних процедур» уважно оглядайте свого коня на предмет можливих пошкоджень і зносу. «Квадратні» колеса і порвані гріпси краще міняти відразу — це ваш особистий комфорт і безпека. Будь-які тріщини і деформації вимагають пильного вивчення. Якщо тріщина утворилася в місці зварювання, варто задуматися про швидкої купівлі деталі, але, звісно, тільки в тому випадку, коли закінчився гарантійний термін служби.
Порада: щоб видалити сміття, що накопичився між спицями коліс або під гальмом, використовувати стару зубну щітку (краще дитячу з маленькою щетиною).
Мастило важлива для суглобів
Щоб зберегти м'який, тихий хід вашого скута, обзаведіться мастильним матеріалом і, звичайно, хоч періодично використовуйте його. Частота профілактичних робіт залежить від умов зберігання і експлуатації самоката. Головні вороги підшипників в колесах і рульовій системі — катання на екстремальні самокаті в дощову погоду і «ночівлі» під відкритим небом.
Про те, що підшипники потребують заміни, ви дізнаєтеся з появою нехарактерних звуків: скрегіт, скрип, посилене тертя. Пам'ятайте, що підшипники відносяться до категорії витратних компонентів і не підлягають заміні в рамках гарантії. Для обслуговування рекомендуємо використовувати пластичні мастила на літієвої основі, напевно, є у кожного автомобіліста в гаражі.
Аерозольні препарати типу WD-40 можна застосовувати виключно для «охолодження» після катки по калюжах, оскільки вони володіють високими водовідштовхувальними властивостями. ВАЖЛИВО: слідкуйте за тим, щоб мастильний матеріал не потрапляв в місця сполучення сердечника колеса з уретаном. Спеціальний клей, що використовується у виробництві коліс трюкових самокатів, при контакті з агресивними мастилами втрачає свої властивості. В результаті може зіпсуватися дорогий компонент вашого скута.
Порада: пружинний гальма, який «застудився» і почав видавати дратівливі звуки, можна вилікувати інгаляцією за допомогою WD-40.
Різьбові з'єднання
Ваш трюк самокат має ряд різьбових з'єднань, які при катанні послаблюються. Слід періодично підтягувати болти на колесах, рульовому затиску і компресійної системі — від цього залежить не тільки тривалість життя компонентів скута, але і ваша безпека.
Перевірте, можливо, кермо злегка пішов у бік від ведучого колеса, тоді потрібно його відрегулювати і повторно затягнути хомут. Щоб правильно затиснути хомут, дотримуйтеся просте правило: робіть максимум пів-обороту болта за один раз і переходите до наступного, повторюйте процедуру до повної затягування. Це дивно, але досить багато людей кваліфікують хиткий кермо як поломку самоката або навіть заводський шлюб, тоді як в дійсності погано затиснутий хомут.
Рівень затягування компресійної системи, зазвичай, визначається індивідуально кожним райдером. Важливо знайти золоту середину між надійною фіксацією і вільним, м'яким обертанням керма.
Регулярно перевіряйте колеса на наявність бічного люфту, особливо, якщо ви катаєтеся з пегами.
Нервові клітини не відновлюються!
Багатьох райдерів можна віднести до емоційних людей, які заради забави або в нападі гніву здатні докласти свого двоколісного коня об тверду поверхню. Бережіть нерви, вони вам ще знадобляться і заощадити багато грошей!
Пошкодження, які виникли внаслідок механічного впливу, не покриваються гарантійними зобов'язаннями виробника.
Самокати не молодіють
У кожної запчастини трюкового самоката є свій запас міцності. Ви повинні пам'ятати про те, що будь-яка деталь, незалежно від вартості, схильна до природного зносу.
Простий і дуже поширений приклад. Трюки з додаванням гринда (ковзання по поверхні нижньої частиною деки) популярні на увазі своєї ефектності, але і різко скорочують термін служби виробу. Протерта дека — природний результат агресивних ковзань по твердій поверхні і не розглядається як гарантійний випадок.
Порада: хочете продовжити термін служби деки, але не хочете відмовлятися від гриндов? Використовуйте спеціальний віск для натирання деки і поверхні, на якій виконується трюк. Це дозволить мінімізувати тертя і полегшить виконання трюків.